balk

De veelgestelde vragen van Saldodipje

Voordat u aanvraagt

Waarom een bank verificatie via Trustly?

Om de veiligheid van uw lening te garanderen vragen wij u om uw bankrekening te verifiëren. Dit kan zeer eenvoudig en snel via de verificatieprocedure (Trustly) tijdens het aanvraagproces. Door in te loggen in met uw bankgegevens via het Trustly portaal verifieert u uw rekeningnummer. Wij doen deze verificatie alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Via de Trustly verificatie kunnen wij enkel de volgende banken accepteren: ABN Amro, ING, SNS Bank, ASN Bank, Rabobank, KNAB en Triodos Bank.

Ik ben vaste klant maar ontvang toch de melding dat ik mij rekening dien te verifieren

Wanneer u een vaste klant bent en van een ander bankrekeningnummer gebruik wenst te maken is dit uiteraard geen probleem. Het is dan echter wel mogelijk dat u de verificatie opnieuw dient uit te voeren via Trustly. Dit doen wij alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Hoeveel kan ik de eerste keer lenen?

Bij uw eerste lening kunt u tot 600 Euro aanvragen. Het kan voorkomen dat u, na onze kredietbeoordeling, een lager bedrag kunt lenen dan u heeft aangevraagd. Dit doen we dan uit voorzorg en ter bescherming van overkreditering.

Op welke wijze kan ik de eerste keer een Minikrediet aanvragen?

U kunt eenvoudig een aanvraag doen via de online leenrekenmachine. Klik hier. U ontvangt een bevestigingsmail zodra uw aanvraag is goedgekeurd.

Na de aanvraag dien ik een een persoonlijke garantsteller te kiezen, waarom?

De garantstelling zorgt ervoor dat Saldodipje minimaal risico loopt over het uitgeleende bedrag. Tijdens de aanvraag kunt u een garantsteller selecteren. Hierbij heeft u de keuze uit een persoonlijke garantstelling, d.w.z. iemand uit uw privé-omgeving, 

Hoe werkt de persoonlijke garantiestelling?

Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Na goedkeuring en uitbetaling van uw lening, dient u de gegevens in te vullen van de persoon die garant staat voor het door u geleende bedrag. Deze persoon mag niet:

  • uzelf zijn (U kunt niet garant staan voor uw eigen overeenkomst);
  • een krediet bij kredietgever hebben; of
  • reeds persoonlijke garantiegever zijn voor een andere overeenkomst met kredietgever.

Stap 3: De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs, alsmede een kopie van een bankafschrift en een salarisstrook, en gaat akkoord met de voorwaarden van de garantiestelling. De garantiesteller verstrekt ons ook de benodigde informatie over zijn identiteit, financiële positie, inclusief over vaste inkomsten en uitgaven. De eventuele echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner van de garantiesteller dient de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen.

Stap 4: De persoonlijke garantiesteller moet tevens voldoen aan de volgende voorwaarden en dit moet (aantoonbaar) blijken uit de aangeleverde documenten:

  • De garantiesteller is ten minste 25 jaar oud en is woonachtig in Europa.
  • Het maandelijkse termijnbedrag van de lening is niet hoger dan 40% van het verschil tussen vaste inkomsten en vaste uitgaven.

Stap 5: Saldodipje zal daarnaast controleren of de overeenkomst gesloten kan worden met de persoonlijke garantiesteller in verband met de toepasselijke sanctieregelingen en de anti-witwasregelgeving. Het is Saldodipje in dat kader altijd toegestaan nadere informatie op te vragen bij en over de garantiesteller.

Stap 6: Saldodipje beoordeelt vervolgens of de garantiesteller voldoet aan de door gestelde voorwaarden.

Stap 7: U dient per email een ondertekend exemplaar van de garantie overeenkomst aan Saldodipje toe te sturen.

Welke documenten moet ik versturen voor de persoonlijke garantiestelling?

  • een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs;
  • een kopie van een bankafschrift (niet ouder dan 3 maanden);
  • een kopie van een salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden);
  • ondertekend exemplaar van de overeenkomst van hoofdelijke verbondenheid.

Waar moet ik alle documenten voor de persoonlijke garantiestelling naar toe sturen?

U kunt de documenten per e-mail toesturen naar klantenservice@saldodipje.nl.

Tijdens uw aanvraag

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang?

Bij Saldodipje streven we ernaar het minikrediet na goedkeuring binnen een 24 uur over te maken naar uw rekening. Hierbij zijn wij echter wel afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Raadpleeg uw eigen bank indien u hier meer over wilt weten.

Mijn "nieuwe aanbod" link doet het niet. Wat nu?

In dit geval verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen voor het nieuwe bedrag. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Wat is "Mijn Account"?

"Mijn Account" is een accountfunctie voor bestaande klanten. Middels de ontvangen pincode kunt u inloggen. Functies binnen "Mijn Account" zijn:

  • Zie de status van uw minilening;
  • Betaling van uw openstaande bedrag via iDeal;
  • Nog sneller een nieuwe lening aanvragen. De gegevens die zijn gebruikt bij uw vorige lening worden namelijk opgeslagen;
  • Snel en eenvoudig uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Overzicht van uw leenhistorie.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

 

Heeft u als bestaande klant een pincode aangevraagd en deze niet ontvangen? Dan verzoeken wij u vriendelijk volgende stappen te ondernemen:

  • Zet uw mobiele telefoon uit en weer aan. Dit lost in 80% van de gevallen het probleem al op;
  • Kijk of het geheugen van uw telefoon niet vol zit;
  • Controleer of uw mobiele telefoon de functie ''automatisch blokkeren'' niet aan heeft staan. Schakel dit uit moest het aanstaan;
  • Heeft u een prepaid telefoon? Dan is het mogelijk dat uw provider het bericht niet doorlaat. Wij verzoeken u dan vriendelijk om contact op te nemen met uw provider.

Heeft u deze stappen doorlopen en heeft u nog steeds geen pincode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via de Livechat. Onze klantenservice zal u dan na enkele persoonlijke vragen met uw aangevraagde pincode verschaffen.

Ik moet aanvullende informatie opsturen, hoe kan ik dit aanleveren?

U kunt de gevraagde documenten per e-mail toesturen naar klantenservice@saldodipje.nlGelieve aandacht voor het volgende:

  • Als de gevraagde informatie een ID document betreft, en u wenst hiervoor een ID-kaart te gebruiken, gelieve de voor- en achterkant van uw bewijs te mailen. TIP: Maak een duidelijke digitale foto van het document en verstuur deze als bijlage via e-mail.

Na uw aanvraag

Wanneer moet ik het minikrediet terugbetalen?

Het terugbetalen van uw lening doet u aan het einde van uw leentermijn en kunt u doen via uw persoonlijke ''Mijn Ferratum''-account. Zodra u bent ingelogd op uw ''Mijn Ferratum''-account kunt u uw Minikrediet eenvoudig terugbetalen via de oranje betaalknop(pen).

Wat is de snelste manier om mijn factuur te voldoen?

Via de betaalknop(pen) in uw "Mijn Ferratum"-account.

Waarom wordt mijn terugbetaling aan Saldodipje niet direct verwerkt?

Om een correcte en veilige verwerking van uw terugbetaling te garanderen gebeurt dit via een geautomatiseerd systeem. Voor u, als klant, heeft deze verwerking geen zichtbare gevolgen, behalve dat voor directe her-verstrekking (aanvraag nieuwe lening na terugbetaling uitstaande lening) één werkdag verwerking nodig is.

Ik wil eerder aflossen, kan dat?

Ja, u kunt het minikrediet altijd eerder aflossen voordat de looptijd is verstreken. U dient wel het gehele overeengekomen bedrag te voldoen. U kunt de betaling snel en eenvoudig voldoen via de betaalknoppen in uw "Mijn Ferratum"-account.

Naar welk rekeningnummer moet ik het terugbetaalbedrag overmaken?

U kunt bij Saldodipje via iDeal betalen! Dit is de snelste en eenvoudigste manier waarop u het openstaande bedrag kunt terugbetalen. U kunt de betaling(en) voldoen via de betaalknoppen in uw "Mijn Ferratum"-account.

Ik ben mijn factuur kwijt. Waar kan ik de betalingsgegevens terugvinden?

Dat is geen probleem, in dit geval verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Selecteer het onderwerp "Factuur opvragen" zodat wij direct kunnen zien dat wij u een factuur moeten toesturen.

Krijg ik nog een sms als mijn lening is voldaan?

Er worden geen sms berichten meer verzonden na het inlossen van de lening, dit is vervangen door een email bericht. Uw afschrijving op uw bankafschrift is voor u echter ook een bewijs van betaling.

Krijg ik nog een sms als herinnering dat ik mijn lening moet betalen?

Er worden geen sms berichten meer verzonden als herinnering voor het afbetalen van de lening, dit is vervangen door een email bericht. TIP: zet de uiterste betaaldatum in uw agenda of telefoon.