balk

De veelgestelde vragen van Saldodipje

Voordat u aanvraagt

Testbetaling van € 0,01. Waarom?

Om de veiligheid van uw lening te garanderen vragen wij u om uw bankrekening te verifiëren. Dit kan zeer eenvoudig en snel via de verificatieprocedure (iDeal) tijdens het aanvraagproces. Door via onze iDeal portal €0,01 naar ons over te maken is uw bankrekening binnen enkele minuten geverifieerd. Wij doen deze verificatie alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Een transactie tussen verschillende banken neemt enige tijd in beslag. Ook wij zijn afhankelijk van de openings- en verwerkingstijden van de bank. Indien u hier meer informatie over wenst te krijgen adviseren wij u om contact op te nemen met uw bank.

Ik ben vaste klant maar ontvang toch de melding dat ik € 0,01 moet overmaken.

Wanneer u een vaste klant bent en van een ander bankrekeningnummer gebruik wenst te maken is dit uiteraard geen probleem. Het is dan echter wel mogelijk dat wij u vragen € 0,01 naar ons over te maken om uw nieuwe bankrekeningnummer te verifiëren. Dit doen wij alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Hoeveel kan ik de eerste keer lenen?

Bij uw eerste lening kunt u tot 400 Euro aanvragen. Het kan voorkomen dat u, na onze kredietbeoordeling, een lager bedrag kunt lenen dan u heeft aangevraagd. Dit doen we dan uit voorzorg en ter bescherming van overkreditering.

Op welke wijze kan ik de eerste keer een Minikrediet aanvragen?

U kunt eenvoudig een aanvraag doen via de online leenrekenmachine. Klik hier. U ontvangt een bevestigingsmail zodra uw aanvraag is goedgekeurd.

Tijdens de aanvraag dien ik een keuze te maken tussen garantiestellingen, waarom?

De garantstelling zorgt ervoor dat Saldodipje minimaal risico loopt over het uitgeleende bedrag. Tijdens de aanvraag kunt u een garantsteller selecteren. Hierbij heeft u de keuze uit een persoonlijke garantstelling, d.w.z. iemand uit uw privé-omgeving, of Global Guarantee (extern bedrijf die garant staat). Indien u kiest voor Global Guarantee dan wordt er een garantieprijs in rekening gebracht door Global Guarantee.

Hoe werkt Global Guarantee als garantiestelling?

Global Guarantee biedt u de service van garantstelling. Global Guarantee is een samenwerkingspartner die garantstellingen aanbiedt en waar u snel en eenvoudig gewaarborgd bij Saldodipje een lening kunt aanvragen. Deze service verloopt naast de lening bij Saldodipje. De prijzen voor het gebruik maken van de garantiestelling van Global Guarantee zijn genoemd in de Global Guarantee voorwaarden en worden getoond tijdens het aanvraagproces. Kijk voor de voorwaarden en garantieprijs in de algemene voorwaarden van Global Guarantee, U wordt doorgeleid naar de Global Guarantee website.

Hoe werkt de persoonlijke garantiestelling?

Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Bij de vervolgstap wordt de garantsteller gevraagd zijn/haar persoonlijke gegevens in te vullen.
Stap 3: De persoonlijke garantsteller verstuurt een kopie van zijn/haar legitimatiebewijs en een ondertekende versie van de overeenkomst hoofdelijke verbondenheid via e-mail. Op grond van artikel 1:88 BW dient uw eventuele echtgenoot de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen. Wij verwerken vervolgens uw aanvraag.

Welke documenten moet ik versturen voor de persoonlijke garantiestelling?

- Kopie van een Nederlands identiteitsbewijs van de garantsteller
Ondertekend exemplaar van de overeenkomst van hoofdelijke verbondenheid

Waar moet ik alle documenten voor de persoonlijke garantiestelling naar toe sturen?

U dient de bovenstaande documenten per e-mail te versturen naar: klantenservice@ferratum.co.uk

Tijdens uw aanvraag

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang?

Indien u bij ons al eens eerder heeft geleend, dan streven we ernaar het minikrediet binnen een half uur over te maken naar uw rekening (tijdens klantenservice openingstijden). Hierbij zijn wij echter afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. In het geval u voor de eerste maal leent bij Saldodipje, streven we ernaar het geld binnen 1 werkdag na uw aanvraag over te maken naar uw bankrekening.

Mijn "nieuwe aanbod" link doet het niet. Wat nu?

In dit geval verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen voor het nieuwe bedrag. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Wat is "Mijn Account"?

"Mijn Account" is een accountfunctie voor bestaande klanten. Middels de ontvangen pincode kunt u inloggen. Functies binnen "Mijn Account" zijn:

  • Zie de status van uw minilening;
  • Betaling van uw openstaande bedrag via iDeal;
  • Nog sneller een nieuwe lening aanvragen. De gegevens die zijn gebruikt bij uw vorige lening worden namelijk opgeslagen;
  • Snel en eenvoudig uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Overzicht van uw leenhistorie.

Wat is een pincode?

Zodra u voor de eerste keer een akkoord krijgt voor een lening bij Ferratum sturen wij u dezelfde werkdag een mail met daarin een unieke pincode. Met deze pincode kunt u de volgende keer eenvoudig inloggen via uw "Mijn Account" account en kunt sneller een aanvraag indienen.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

Klik hier om uw pincode op te vragen wanneer u deze niet heeft ontvangen. U kunt er zelf voor kiezen om uw pincode via uw mail of mobieletelefoon te ontvangen. Zodra u de aanvraag voor een nieuwe pincode heeft verzonden zal u deze direct ontvangen.

Mijn pincode werkt niet, wat nu?

U kunt een aanvraag indienen zonder als "bestaande klant" in te loggen. Het systeem zal u als bestaande klant herkennen.

Ik moet aanvullende informatie opsturen, hoe kan ik dit aanleveren?

U kunt de gevraagde documenten eenvoudig uploaden tijdens uw leenaanvraag of mailen naar klantenservice@ferratum.co.uk (als bijlage). Gelieve aandacht voor het volgende:

  • Als de gevraagde informatie een ID document betreft, en u wenst hiervoor een ID-kaart te gebruiken, gelieve de voor- en achterkant van uw bewijs te mailen. TIP: Maak een duidelijke digitale foto van het document en verstuur deze als bijlage via e-mail.

Na uw aanvraag

Wanneer moet ik het minikrediet terugbetalen?

Nadat Saldodipje het minikrediet naar uw rekening heeft overgemaakt, ontvangt u meteen een factuur via e-mail. In deze factuur vindt u een iDeal link en de betaaldatum. Via de bijgevoegde iDeal link kun u snel en eenvoudig op ieder moment het openstaade bedrag voldoen via internetbankieren. Let op: Als u heeft gekozen voor Global Guarantee dan ontvangt u 2x een factuur met verschillende bedragen. Deze facturen zijn van:

  1. Saldodipje - voor het leenbedrag en de rente;
  2. Global Guarantee - voor de vergoeding voor de garantiestelling.

Wat is de snelste manier om mijn factuur te voldoen?

Via uw persoonlijke iDeal link die u in uw factuur terug kunt vinden.

Waarom wordt mijn terugbetaling aan Saldodipje niet direct verwerkt?

Om een correcte en veilige verwerking van uw terugbetaling te garanderen gebeurt dit via een geautomatiseerd systeem. Voor u, als klant, heeft deze verwerking geen zichtbare gevolgen, behalve dat voor directe her-verstrekking (aanvraag nieuwe lening na terugbetaling uitstaande lening) één werkdag verwerking nodig is.

Ik wil eerder aflossen, kan dat?

Ja, u kunt het minikrediet altijd eerder aflossen voordat de looptijd is verstreken. U dient wel het gehele overeengekomen bedrag te voldoen. U kunt de betaling snel en eenvoudig voldoen via de iDeal link in uw factuur.

Naar welk rekeningnummer moet ik het terugbetaalbedrag overmaken?

U kunt bij Saldodipje via iDeal betalen! Dit is de snelste en eenvoudigste manier waarop u het openstaande bedrag kunt terugbetalen. U kunt uw openstaande bedrag overmaken via de iDeal link in uw factuur. Bent u uw factuur kwijt? Geen zorgen, u kunt uw factuur opvragen via www.saldodipje.nl/contact.

Ik ben mijn factuur kwijt. Waar kan ik de betalingsgegevens terugvinden?

Dat is geen probleem, in dit geval verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Selecteer het onderwerp "Factuur opvragen" zodat wij direct kunnen zien dat wij u een factuur moeten toesturen.

Krijg ik nog een sms als mijn lening is voldaan

Er worden geen sms berichten meer verzonden na het inlossen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht. Uw afschrijving op uw bankafschrift is voor u echter ook een bewijs van betaling.

Krijg ik nog een sms als herinnering dat ik mijn lening moet betalen?

Er worden geen sms berichten meer verzonden als herinnering voor het afbetalen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht. TIP: zet de uiterste betaaldatum in uw agenda of telefoon.

Spelvoorwaarden voor de actie van Saldodipje

Klik hier voor onze algemene spelvoorwaarden.